sklep z częściami

VIS - definicja

sklep z częściami
VIS (Vehicle Identifier Section) to znaki na pozycjach od 10 do 17.
Są one wykorzystywane do nadania unikatowego numeru konkretnego egzemplarza pojazdu.

VIS jest wykorzystywany przez producenta w przypadku reklamacji.

Zawiera informacje o zainstalowanych opcjach wykonania, silniku, rodzaju napędu; często jest jednak po prostu numerem porządkowym nadawanym automatycznie kolejnym wychodzącym z produkcji pojazdom.
Ostatnie cztery znaki stanowią zawsze cyfry. Rok produkcji w Ameryce Północnej znak na pozycji 10 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania roku produkcji. Kod zakładu producenta znak na pozycji 11 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania zakładu producenta.
Każdy producent ma własny system oznaczeń, jednak jego położenie w kodzie VIN jest ustalone.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number

Czy korzystanie z Internetu, gdy chcemy sprzedać części samochodowe jest dobrym rozwiązaniem?

Korzystanie z internetowych serwisów dotyczących motoryzacji w razie potrzeby sprzedania części samochodowych stało się obecnie niezwykle popularne.

Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie.

Co więcej, korzystając ze stron internetowych w tym zakresie, często możemy mieć okazję znaleźć osobę zainteresowaną naprawdę nietypową ofertą.

Wielu kolekcjonerów starych samochodów lub pasjonatów motocykli określonego rodzaju korzysta właściwie tylko z Internetu, gdy potrzebuje wymienić jakąś część w swoim pojeździe.
Sprzedaż przez Internet jest dla sprzedawcy opłacalna jednak tylko wtedy, gdy strona internetowa nie pobiera zbyt dużej prowizji za pośredniczenie w tego rodzaju usługach.

Przeniesienie momentu obrotowego

Silnik Woźniaka Silnik Woźniaka (także silnik X) ? silnik spalinowy z tłokiem obrotowym o spalaniu wewnętrznym, opatentowany w roku 1992 przez polskiego konstruktora Jerzego Woźniaka1. Budowa Silnik Woźniaka zbudowany jest z kołowego cylindra zamkniętego z obu stron płaskimi pokrywami, wewnątrz którego osiowo wiruje tłok złożony z dwóch ruchomych względem siebie elementów.
Podczas pracy jednostki tworzą się cztery komory robocze o zmiennej objętości.
Przeniesienie momentu obrotowego oraz synchronizacja ruchu ramion tłoka odbywa się za pośrednictwem eliptycznych trybów, które autor dopracował wykorzystując specjalnie wykonany do tego celu program komputerowy.

Cztery jednakowe tryby współpracują ze sobą w taki sposób, że odległość między ich osiami jest stała.

Cała przekładnia składa się z dwóch zazębionych par obróconych wstępnie o 90°.

Podczas obrotu (ruch jednostajny) jednego elementu o 90°. Ruch drugiego jest opóźniony (lub przyspieszony, zmiana co 90°). Tak więc jeśli jedna para powoduje opóźnienie dwóch naprzeciwległych ramion tłoka ? druga powoduje przyspieszenie obrotu dwóch pozostałych ramion.
Prędkość kątowa wału zdawczego jest sumą prędkości kątowych ramion tłoka i odwrotnie ? przekładnia "rozbija" ruch jednostajny obrotowy na ruchy zmienne ramion tłoka.

Na zewnętrznych powierzchniach przegród tłoka wynalazca zaprojektował listwy uszczelniające umieszczone w rowkach i podparte sprężyście.

Wymiana ładunku odbywa się, podobnie jak w silniku Wankla, poprzez okna umieszczone w pobocznicy cylindra odpowiednio przymykane i otwierane przez wirujący tłok.

Co ciekawe, podczas jednego pełnego obrotu wału silnika, w każdej z czterech komór roboczych wykonywany jest czterotaktowy cykl pracy, a więc ssanie, sprężanie, praca i wydech. Wysoka częstotliwość cykli pracy (4 na obrót) pozwala na całkowite wyeliminowanie koła zamachowego lub stosowanie kół bardzo lekkich.

Ponadto przy takiej gęstości cykli pracy, silnik już przy stosunkowo niskich obrotach osiąga bardzo wysoki moment obrotowy co oznacza dla pojazdów wysoką dynamikę jazdy.

Przypomnijmy, że w silnikach tłokowych suwowych z mechanizmem korbowym w pojedynczym cylindrze cykl pracy przypada raz na cztery suwy, czyli raz na dwa pełne obroty wału korbowego. U Wankla natomiast na każdy obrót wału przypada jeden cykl pracy. Projekt silnika X ma pewne cechy wspólne ze znaną konstrukcją Felixa Wankla, której pierwszy prototyp powstał w 1960. Oba modele posiadają wirujące tłoki i różnią się od klasycznych czterosuwowych silników tłokowych tym, że zamiast tradycyjnych zaworów posiadają okna wlotowe i wylotowe umieszczone w odpowiednio usytuowanym miejscu cylindra. Brak układu korbowego oraz układu rozrządu przy dodatkowej możliwości zastosowania łożysk tocznych to elementy znacznie wpływające na wysoką sprawność silników.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wo%C5%BAniaka.

Widok do druku:

sklep z częściami